akhantverk

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Sypuffen

Av Annakarin Hofling - 17 januari 2015 13:00

På jullovet var jag i Sundsvall hos familjen och träffade hemvändande vänner och firade jul och nyår (hummerpremiär för undertecknad, sjukt gott!).

På vägen hem hälsade jag på min syster, hennes sambo och barn. Med mig därifrån fick jag en sypuff i mycket dåligt skick från jugendperioden att döma av originaltyget. Den är troligtvis hemsnickrad av någon händig person. Jag slet av tyget som var trasigt och mycket äckligt med någon typ av fuktfläck. Locket var stoppat med hö och ett laget bomullsvadd, jäklar vad det dammade. Huuuu... 


Jag hade tyg kvar från när jag förra sommaren köpte en gungstol av syster, som har loppis i ladan. Så jag mätte helt enkelt ut de bitar som skulle vara och sydde, spikade och limmade lite. Nu ser den ut såhär: 



Känslan av flugsvamp och de lite dåliga vecken väljer jag att ignorera, jag är ju i alla fall inte tapetserare.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annakarin Hofling - 15 januari 2015 12:36


Det går framåt med den krokade boleron av trianglar. Nu är hela höger sida, från ryggen till framstycket färdigkrokat. Bara monteringen av framsidan kvar. Sedan ska jag igång med vänster sida, och försöka passa in de trianglar jag redan har färdiga. ...

Av Annakarin Hofling - 25 december 2014 17:30

Nu har tomten (a.k.a. morbror) varit och delat ut alla klappar till min familj. De små barnen har gråtit färdigt, de lite större barnen håller precis på att slita pappret av paketen. De lite vuxnare barnen beter sig förhoppningsvis som folk. Så nu ka...

Av Annakarin Hofling - 18 december 2014 21:20


Idag är jag gladaste tjejen i byn! Var in till stan för att köpa garn till tröjan som inte är klar än. Som jag har oroat mig för att de inte skulle ha rätt färgbad hemma. Men det hade rätt färgbad och nu slipper halva ryggen på tröjan bli en annan ny...

Av Annakarin Hofling - 16 december 2014 09:45


Julörhängena är färdiga! Ett par snöflingor som, faktiskt, blev bra! Efter ett antal försök med olika diagram så fick jag ett diagram som fungerade från en medlem i en av virkgrupperna på Facebook. TACK! Här hittar du diagrammet om du vill göra egna ...

Av Annakarin Hofling - 6 december 2014 20:21

... har det inte blivit så mycket av med virkandet, inget handarbete över huvud taget faktiskt. Eller jo, jag sydde en tygpåse till min vän I somfyllde 30 för några veckor sedan. Den blev lyckad, även om den inte blev riktigt som jag tänkte mig att d...

Presentation


Jag heter Annakarin och jag skriver om mitt hantverk. Mest blir det virkat och krokat. Ibland arbetar jag med trä och kniv också.

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards