akhantverk

Alla inlägg under januari 2015

Av Annakarin Hofling - 17 januari 2015 13:00

På jullovet var jag i Sundsvall hos familjen och träffade hemvändande vänner och firade jul och nyår (hummerpremiär för undertecknad, sjukt gott!).

På vägen hem hälsade jag på min syster, hennes sambo och barn. Med mig därifrån fick jag en sypuff i mycket dåligt skick från jugendperioden att döma av originaltyget. Den är troligtvis hemsnickrad av någon händig person. Jag slet av tyget som var trasigt och mycket äckligt med någon typ av fuktfläck. Locket var stoppat med hö och ett laget bomullsvadd, jäklar vad det dammade. Huuuu... 


Jag hade tyg kvar från när jag förra sommaren köpte en gungstol av syster, som har loppis i ladan. Så jag mätte helt enkelt ut de bitar som skulle vara och sydde, spikade och limmade lite. Nu ser den ut såhär: 



Känslan av flugsvamp och de lite dåliga vecken väljer jag att ignorera, jag är ju i alla fall inte tapetserare.   

Av Annakarin Hofling - 15 januari 2015 12:36

Det går framåt med den krokade boleron av trianglar. Nu är hela höger sida, från ryggen till framstycket färdigkrokat. Bara monteringen av framsidan kvar. Sedan ska jag igång med vänster sida, och försöka passa in de trianglar jag redan har färdiga. Det kan bli ett äventyr då de är rätt stora. Kanske måste jag riva upp dem och kroka nya om de inte passar. När jag har suttit och delat garn i evigheter så måste jag ju använda det, annars är det massor med tråktimmar förgäves. 


Såhär ser den ut just nu då, en bit av höger ärm och höger framstycke. I det nedre högra hörnet skymtar innehållet i nästa inlägg. Spännande.   
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Annakarin och jag skriver om mitt hantverk. Mest blir det virkat och krokat. Ibland arbetar jag med trä och kniv också.

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards